Koszyk Facebook Instagram

Zapraszam na drugą odsłonę naszej wystawy „Śnienia” we Wrocławiu do Galerii Hol CSW
na wystawę pt. “Śnienia”
Akademia Sztuk Pięknych, Traugutta 19, Wrocław
Wernisaż wystawy odbędzie się 27.03.2023 o godzinie 14 00
Wystawa czynna od 27.02–11.03.2023

Galeria prac

Śnienia wystawa fotografii artystycznej w Olkuszu

wernisaż o godzinie 18.00
27 sierpnia 2022
w Galerii Fotografii „Interferencje”
Podziemny Olkusz, Rynek 4

wystawa czynna 27 sierpnia do 29 września 2022

Relacja z wernisażu

Galeria prac

Sklep

Tematyka prac jest subiektywną reakcją autorek na relacje z otaczającym światem, spotkaniami, ich myślami, uczuciami, rozmowami. Wszystkim tym, co stanowi sprawy bardzo ważne w przemijającym czasie. Przekonanie, że we współczesnej sztuce oryginalność i autentyczność nie stanowią wartości, skłoniły je do sięgnięcia po fotografię artystyczną.

Wystawa składa się z czterech cykli:

Pierwszy, autorstwa Alicji Przybyszowskiej opiera się, na wykorzystaniu białej koszuli i związanej z nią symboliki, a także możliwości, jaką daje odbiorcy jej nakładanie. Stanowi rodzaj procesu, w którym uczestniczy również odbiorca, stając się jednocześnie współtwórcą instalacji biorącym za „nią” odpowiedzialność. Zamysłem artystki jest zredukowanie siebie jedynie do roli inspiratora i uczynienie z obserwatora performera. To przejaw zacierania granic pomiędzy przedmiotem a podmiotem. Całość tego cyklu koresponduje z fotografiami z cyklu drugiego. Najważniejszym założeniem drugiego projektu tej fotografki jest przedstawienie autoportretu w połączeniu z obrazowaniem własnych emocji.

Trzeci zestaw, którego autorką jest Barbara Krupa-Kapuśniak składa się z dwóch tryptyków fotografii cyfrowych wydrukowanych na przeźroczystej folii w negatywie. To stan przejściowy między snem a jawą. Zdjęciem w procesie (negatywem) a gotową odbitką (pozytywem). Między wyobrażeniem i światem realnym. Tryptyk jest spójną częścią tematów podejmowanych przez autorkę dotyczących kobiecości, roli kobiety w społeczeństwie, cielesności i mistycyzmu, jaki towarzyszy kobietom w ich poszukiwaniu siebie. Czwarty zestaw składa się z fotografii wykonanych w technice polaroidtransfer, miniatury. Jest to część projektu, który ma poruszać w odbiorcy cienkie struny empatii i współodczuwania w kontakcie z fotografią. Miniatury mają namawiać do podejścia bliżej, silniejszego kontaktu wzrokowego. Technika wykonania odbitek ma zakłócać porządek, podważać perfekcjonizm, ma namawiać odbiorcę do rekonstrukcji obrazu poprzez własne doświadczenia. Zdjęcia mają wdać się w polemikę z odbiorcą na tematy kobiecości, nagości i jakie niosą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *